כך תחברו את הטלפון שלכם לטלוויזיה

כך תחברו את הטלפון שלכם לטלוויזיה

ישנם מצבים, שבהם רוצים להציג את תצוגת הסמארטפון על צג גדול יותר. זאת, מאחר שגודל הצג הוא מגבלה משמעותית של הסמארטפונים. תמונות, סרטונים ואף משחקי מחשב, נוחים יותר לשימוש על צג גדול דוגמת צג טלביזיה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי, למשל כאשר חוזרים מטיול ורוצים להראות לחברים את התמונות. מה עושים בכדי שלא יצטופפו כולם סביב המכשיר הקטן? שלא נצטרך להחזיק אותו כל הזמן לשם כך? יש פתרון נוח הרבה יותר – להעביר את התצוגה למכשיר הטלביזיה, שלרוב נמצא בכל סלון:

אפשרויות טכניות רבות

יש כיום למעשה, סוגים רבים של מחשבים שנמצאים בשימוש במקביל, כאשר הסמארטפון הוא בעצם מחשב. יכולתו לתפקד כטלפון, מהווה רק חלק זעיר מתכונותיו. מעצם טבעו, המחשב באשר הוא בנוי כמכשיר גמיש, שניתן לפתח עבורו שימושים חדשים כל הזמן. ואכן, רואים זאת גם בהקשר התצוגה – מכשירים סלולריים מתקדמים וחכמים מאפשרים לעשות מניפולציות רבות על אופן התצוגה ואף לשדר אותה להתקנים אחרים.

HDMI

מי שמתלבט איך לחבר טלפון לטלוויזיה, יגלה שדרושים לכך בגדול שני דברים: ערוץ תקשורת בין המכשירים ותוכנה שתנהל את התקשורת הזו. מבחינת ערוץ התקשורת, האופציה הזמינה, הפשוטה והזולה ביותר הוא חיבור בכבל, שתואם לתקן סטנדרטי. HDMI הוא התקן הבולט לכך והוא אכן סוג חיבור סטנדרטי ונפוץ.

חיבור אלחוטי

גם חיבור אלחוטי בין המכשירים אפשרי, כאשר הם תומכים ב-Miracast – תקן בולט לחיבור אלחוטי, שפותח ספציפית למטרות כאלה. חשוב לציין, שאנדרואיד לא תומך בכך (מאחר שגוגל מנסה לקדם במקומו שיטה משלה בשם Google Cast). כך גם לגבי מכשירי אייפון של אפל (מבוססי iOS) שבהם החברה מנסה לקדם את השיטה שלה (AirPlay). מה עושים? במידה ואין תמיכה מובנית ב-Miracast במכשירים עצמם, ניתן לרכוש מתאמים שונים שפותרים זאת, כולל Chromecast של גוגל.

איך תחברו את הטלפון שלכם לטלוויזיה

תוכנות עזר

למרות שהתשובה לשאלה איך לחבר טלפון לטלוויזיה היא באופן בסיסי לא מסובכת, עולים לא פעם סיבוכים טכניים שונים סביבה. כאן נכנסות לתמונה תוכנות עזר שונות, כולל לסמארטפונים ("אפליקציות"), שמיועדות לנהל חיבור מסוג זה. במכשירים מבוססי אנדרואיד (שבה אין תמיכה מובנית ב-Miracast), יש לעתים תמיכה בכך בתוכנה שמוסיפים יצרני הסמארטפונים.

הגדרות בשני המכשירים

אידיאלית, מרגע שיצרנו את החיבור הפיזי או האלחוטי בין המכשירים, אוסף החומרה והתוכנה שברשותנו יעשה את השאר לבד – אולי רק יציג בפנינו מספר מצומצם מאוד של שאלות ואפשרויות בחירה. אבל בפועל, זה לא תמיד פשוט כל כך. בכדי לחבר בין שני המכשירים, סביר שיהיה צורך גם בכיוון יזום של הגדרות שונות במכשירים עצמם. בטלוויזיה למשל, סביר שתמצאו במדריך למשתמש הסברים לגבי חיבור כזה.

לסיכום

כדאי ללמוד איך לחבר טלפון לטלוויזיה. ברגע שמשקיעים בכך קצת והדבר מסתדר מבחינה טכנית, הוא הופך להיות מיומנות שימושית למדי.

סגירת תפריט