מרשות השידור לכאן: מה השתנה ברשת ב' בשנתיים האחרונות?

מרשות השידור לכאן: מה השתנה ברשת ב' בשנתיים האחרונות?

ב-2015 נסגרה רשות השידור ובמקומה הוקם תאגיד השידור הישראלי (אשר ידוע יותר בשם המותג "כאן"). העברת הפעילות בין שני הארגונים, לוותה באופן טבעי בשינויים רבים ומגוונים. כיום, התאגיד מנהל בין השאר שמונה תחנות רדיו, כולל תחנת כאן ג' ("כאן גימל") שמשדרת מוזיקה ישראלית. תחנה זו, כונתה בעבר "רשת ג" וזכתה כבר אז לפופולאריות רבה. כידוע, אנו הישראלים מכורים לחדשות. לא פלא לכן, שעוד תחנת רדיו בולטת במיוחד בתאגיד היא תחנת כאן ב' ("כאן רשת ב"), אשר משדרת בעיקר חדשות ואקטואליה. מה השתנה בתחנה זו בשנתיים האחרונות, על רקע תהפוכות ארגוניות מתמשכות אלה?

משם לכאן

כאן ב' החלה לפעול ב-2017. מי שהתרגל להאזין לרדיו רשת ב', זכה ל"מעבר חלק" לעידן תאגיד השידור, אשר המשיך עם חלק ניכר מהדברים אליהם התרגלו המאזינים, כפי שהיו עד אז. זאת, כולל תכניות, מגישים ושעות שידור.  במקביל, השימוש בשם הוותיק "רשת ב", שאליו הציבור כבר הספיק להתרגל במשך השנים, הורחב בהדרגה לשימוש בשם העדכני.

לוח שידורים מעודכן

כפי שפעילות תאגיד השידור הישראלי ממשיכה את פעילות רשות השידור, כך גם תכניות הרדיו שלו. עם זאת, הוכנסו לכך בשנים האחרונות כמה שינויים. יעקב אייכלר החל להגיש בסוף ימי השבוע (23:00) את תכנית האקטואליה "כאן הלילה". בינואר 2019, עברה תכנית הרדיו "דקלסגל" עם ירון דקל ועמית סגל, מגלי צה"ל אל רדיו כאן ב'. בדצמבר של אותה שנה פרש סגל מהגשת התכנית, עקב חוסר בזמן להקדיש לכך.

גם חדש, גם ישן

לכאורה, הרדיו הוא עניין ישן ומאובק שעבר זמנו, על רקע מקורות תוכן פופולאריים באינטרנט, כמו יוטיוב, פודקאסטים ועוד. אבל כמובן, אנחנו יודעים בפועל שזה לא המצב. מחד, יש לנו מספיק הזדמנויות שבהן הרדיו מתקבל בברכה – מספק עדכונים תוך כדי נהיגה, מעביר את הזמן בתחבורה הציבורית ועוד. מאידך, הרדיו עצמו, כולל תחנות כמו כאן ג' ותחנות רבות נוספות, זמין להאזנה גם דרך רשת האינטרנט. בנוסף, כמאמר הקלישאה המודרנית "There's an app for that", יש אפליקציה רשמית של תאגיד השידור הישראלי.

שינויים בהנהלה

במהלך 2019, פרש מתפקידו מנהל התחנה עומר בן-רובי. זאת, לאחר שלוש שנים בתפקיד, שהתחילו עם מינויו למנהל הקמת התחנה, בגלגולה החדש בתאגיד כאן. החליפה אותו שרון עמית, לה וותק של מעל 20 שנה בתחנה בתפקידים שונים, כולל בתפקיד מפיקה ראשית.

לסיכום

כמו שאומרים, הדבר הקבוע היחיד הוא השינוי. למרות זאת, רשת ב, רשת ג' (כאן ג') ושאר התחנות הוותיקות והמוערכות, עדיין כאן וממשיכות ליהנות מאותה פופולאריות. כאן ב' בולטת כיום בייחוד בכל הנוגע לאקטואליה. תמצאו אותה כמובן ברדיו וכאמור גם באינטרנט, באתר תאגיד השידור. האזנה נעימה.

סגירת תפריט