כך תבחרו את המקצוע האידיאלי בתחום ההייטק

כך תבחרו את המקצוע האידיאלי בתחום ההייטק

אנשים רבים חולמים להיות איש הייטק, סטארטאפיסט או סתם גאון מחשבים ממוצע. מקצועות ההייטק השונים, נתפסים כמקצועות טובים מסיבות רבות. אלא שלא פשוט לבחור את המקצוע האידיאלי, בכלל ובהייטק בפרט. מדוע ?וכיצד בכל זאת עושים זאת?

השינוי הקבוע

אחד הדברים הקבועים בחיים, הוא השינוי המתמיד. כך גם בעולם הייטק, על היבטיו השונים. עובדה זו, מסבכת את הבחירה במקצוע ההייטק האידיאלי, אם בכלל ישנו כזה. לכן, בבחירת מקצוע הייטק, חיוני להתעדכן במה שחדש לגבי המקצועות אותם שוקלים ללמוד. האם הם נמצאים במגמת שינוי משמעותית? אולי במגמת החלפה והיעלמות? גם השכר במקצועות ההייטק משתנה, בהתאם למגמות ושינויים מסוג זה. בכדי להתעדכן בכך, בדקו טבלאות שכר עדכניות להייטק. חשוב לזכור, שהייטק הוא תחום ממוקד מיומנויות טכניות מעשיות. בשונה מתחום כללי כמו סוציולוגיה למשל, בהייטק מדובר על תחומים דוגמת פיתוח בשפת תכנות ספציפית ואלה דברים שבהם מתרחשים שינויים די מהירים. לכן, כדאי ככל הניתן לנסות ולהעריך את הכיוון שאליו הדברים הולכים – האם יש למקצוע המדובר עתיד?

כך תבחרו את המקצוע האידיאלי- בתחום ההייטק

סוגי המשרות

בגדול, ניתן לחלק את משרות ההייטק למשרות ניהול ומשרות טכניות. לחלק ממשרות הניהול, מגיעים באופן טבעי והדרגתי דרך המשרות הטכניות (מתקדמים לראש צוות). בכיוון הטכני, אלה תחומי המשנה העיקריים: פיתוח תוכנה תופס מקום מרכזי בעולם ההייטק ומציע מגוון רחב של מקצועות. זאת, גם בתחום המשנה של בדיקות. עולם החומרה חיוני תמיד, גם אם הוא רחוק יותר כיום מאור הזרקורים, ביחס לתוכנה. היכן שיש מערכות טכנולוגיות מורכבות, נדרשים גם מקצועות תמיכה טכנית. כל עולם ההייטק ועולם העסקים בכלל, עובדים כיום על תשתיות מחשוב ולכן זקוקים למקצועות בתחום ניהול מערכות המידע. ולבסוף – סביב עולם ההייטק יש גם מגוון משרות שיווק (שכיום נותן דגש חזק מאוד לטכנולוגיה), מכירות ומקצועות משלימים (כפיתוח אתרים וקידומם).

כל אחד והאידיאלים שלו

כיצד ניתן לדעת, מה היא המשרה האידיאלית? ראשית, מה אידיאלי הוא עניין סובייקטיבי אישי ולכל אחד סדרי העדיפויות שלו. אלה כמה נקודות מפתח, שעשויות להיות חשובות עבורכם במיוחד: השכר, היקף ההכשרה שנדרש (ויחסו לשכר), אופי העבודה מבחינה טכנית, אופי העבודה מבחינה חברתית, אפשרויות התעסוקה (רמת הדרישה לכך, האם נדרש בעיקר למטרות מסוימות וסוגי עסקים מסוימים?), אפשרויות קידום והכיוון שאליו מקצוע זה מתפתח. בנוסף, ניתן וחשוב להתרשם מהמקצוע מראש ויש דרכים שונות לעשות זאת. בין השאר, ניתן פעמים רבות להתנסות בכך מראש – למשל בתכנות בשפות שונות. כך תוכלו לקבל הערכה ראשונית לפחות, האם זה אכן מעניין אתכם. קחו בחשבון, שלא מעטים חשים שחיקה ושעמום בעבודה כזו, אשר לעתים קרובות כרוכה גם בשעות עבודה רבות מאוד.

לסיכום

היכרות טובה עם המקצועות השונים, הבנת המגמות שמשפיעים עליהם והבנת העדפותיכם האישיות, יבטיחו בחירה טובה במקצוע ההייטק ש"אידיאלי" עבורכם.

סגירת תפריט