תמיד בראש: הכירו את פועלם החשוב של רפי, איל ומשה אדרעי מעמותת אחינועם

תמיד בראש: הכירו את פועלם החשוב של רפי, איל ומשה אדרעי מעמותת אחינועם

עמותת אחינועם היא עמותה בעלת השפעה אדירה על החברה הישראלית, ועדות לכך ניתן למצוא בהצלחה של מייסדי העמותה בכל הקשור לטיפול וטיפוח של בני ובנות נוער המתגוררים באזור הפריפריה. למעשה, העמותה אשר חרטה על דגלה לדאוג לצמצום הפערים במדינת ישראל ויצירה של הזדמנויות שוות בעבור כל תלמיד או תלמידה מקבלת גיבוי מלא מצד גורמי הרווחה והרשויות אשר רואות בפעילות כחלק בלתי נפרד מהעשייה החברתית של מדינת ישראל. כעמותה שתמיד בראש, הגיע הזמן שגם אתם תכירו את התוכניות אותן מקדמים בעמותה, מתוך מטרה ליצור עתיד טוב יותר.

ליווי ארוך טווח – תוכנית הדגל של העמותה

אחת מתוכניות הדגל של עמותת אחינועם אותה הקימו האחים רפי אדרעי, משה אדרעי וכן איל אדרעי היא תוכנית ליווי ארוכת טווח שמתחילה החל מגיל 16 ונמשכת עד להשתלבות בשוק התעסוקה, כאשר המטרה של התוכנית הזו היא לספק תמיכה וליווי לנערים  ונערות אשר רוצים לקבל תמיכה וסיוע לטובת התמודדות עם אתגרים וחסמים שמשפיעים על היכולת שלהם להתקדם ולפרוח. במסגרת התוכנית מעניקה העמותה הזדמנות ליצירה של שינוי בחברה הישראלית, וזאת על ידי קידום של אותם נערים ונערות לכדי יצירה של הצלחות גם במסגרת הלימודים, צבאית, אקדמאית ובהמשך גם מתוך מטרה כי הם ישתלבו בשוק התעסוקה.

תוכנית זו הצליחה לסייע לאלפי נערים  ונערות ולאור ההצלחה, מתכננים המייסדים להרחיב אותה לערים נוספות, כל זאת כחלק מהבנה כי ליווי ארוך טווח הוא המפתח לכדי יצירה של מענה שמגיע לידי ביטוי במימוש עצמי והגשמה של שאיפות, וזאת למרות חסמים ואתגרים. נוסף לתוכנית הזו, מעניקה העמותה גם מלגות, כחלק מליווי המתבצע בכל השלבים החשובים ביותר של החיים – ובייחוד בעת ההגעה לאקדמיה.

 

 

חלוקת מחשבים בזמן מגפת הקורונה

בזמן מגפת הקורונה קיבלה העמותה פניות רבות מצד משפחות אשר היו זקוקות למחשבים, וזאת בעקבות המעבר ללמידה מרוחקת. רפי אדרעי מעמותת אחינועם ביחד עם אחיו משה אדרעי וכן איל אדרעי החליטו להרים את הכפפה ולצאת במבצע ארצי שבמסגרתו חולקו מחשבים חדשים או מחודשים שנאספו הציבור, וזאת מתוך מטרה לאפשר לילדים מכל רחבי הארץ ועם שימת דגש על ערי הפריפריה לקבל את התמיכה לה הם זקוקים, כחלק מפיתוח של האגנ'דה של העמותה אשר רואה בחינוך שווה ערך ככלי משמעותי לצמצום פערים. במסגרת המבצע הזה חולקו מעל ל-25,000 מחשבים, כאשר המגמה היא להמשיך את התוכנית גם לערים נוספות, כל זאת מתוך מטרה לאפשר לכל תלמיד או תלמידה הזקוקים לכך לקבל מחשב ובהתאם לכך לא להשאיר אף תלמיד מחוץ לכיתה.

פעילות ענפה בערי הפריפריה

פעילות נוספת של העמותה מתבצעת בערי הפריפריה, כאשר בעיר צפת קידמו המייסדים תוכנית במסגרתה שופצו מבני חינוך כמו ספריה ובהמשך גם החלו לקדם חינוך מוזיקלי. לאור הפיילוט המוצלח התוכנית הזו עתידה להימשך גם בערים נוספות, כאשר את התוכנית הזו כמו גם תוכניות נוספות, כחלק מהבנה כי מדובר בדרך הטובה והבטוחה ביותר ליצירה של הגשמה שתגיע לידי ביטוי בפעילות חברתית ענפה למען ערי הפריפריה וצמצום הפערים.

לסיכום

עמותת אחינועם היא עמותה חברתית ללא מטרות רווח אשר פועלת רבות למען דור העתיד, כפי שמגיע לידי ביטוי בשורה ארוכה של תוכניות חברתיות. אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף ואף לקחת חלק, זה הזמן להיכנס לאתר הרשמי של עמותת אחינועם, שם גם תוכלו לקרוא תגובות מצוינות מצד בוגרי התוכניות.

סגירת תפריט