מנעול חכם: כל הסוגים – ואיך בוחרים?

מנעול חכם: כל הסוגים – ואיך בוחרים?

מיגון הבית הוא נושא שחשוב לכל אחד ואחת מאיתנו. רבים מאיתנו סבלו בעבר מפריצה ואם לא, אולי פרצו לשכנים, לבני משפחה או לחברים שלנו. חשוב להישאר מעודכנים בנושא מכיוון שמדובר ממש במערכה בין הפורצים וביננו. הפורצים מוצאים נקודות תורפה במערכות המיגון הקיימות ומי שלא מתעדכן ומעדכן את הציוד, מסכן את עצמו, את בני ביתו ואת רכושו. מנעולים חכמים הם המילה האחרונה בהגנה מפריצה. למעשה, מדובר במנעולים שאינם מסתמכים על נעילה מכנית באמצעות מפתח, אלא עובדים בשיטה חכמה שמחוברת למחשב, לנייד, לקודן ואפילו לזיהוי של הקול שלנו. בואו נעשה סדר באותם מנעולים.

מנעולים חכמים – שילוב של ביטחון ונוחות

השילוב של יכולות מעולם ההייטק במנעולים עושים אותם לא רק יותר בטוחים, אלא גם יותר פשוטים לתפעול. באופן מוזר, בזכות הנוחות והפשטות שלהם – הם אפילו עוד יותר בטוחים. זה נובע מהעובדה שהנעילה שלהם וכל התפעול מסביב אינם לוקחים הרבה זמן ותשומת לב מהמשתמש. זה מביא לכך שלא משאירים אותם פתוחים אפילו לרגע ונמנעים מ'פריצות מזדמנות' נהיו מאד פופולריות. בכדי להבין יותר לעומק על הסוגים השונים, היכנסו לסקירת סוגים שונים של מנעול חכם באתר mylist. תקבלו שם לא רק סקירה של יכולות, אלא גם מבחר עצום של מנעולים כולל ביקורת אובייקטיבית לגבי כל אחד ואחד מהם.

מנעולים חכמים – מה הם מציעים לנו?

ראשית נבין שמנעול חכם הוא למעשה מנעול המספק את כל כוח הנעילה המכנית הרגילה. הרכיב האלקטרוני שלו מניעה מערכת מכנית קשיחה ממש כמו במנעול רגיל. בואו נעבור על התכונות השונות. חשוב לזכור שלא כולן מצויות בכל המנעולים. חשוב להבין מהן התכונות שיועילו לנו וכך לבחור את המנעול:

חיבור לאפליקציה

זוהי יכולת להפעיל את המנעול מתוך אפליקציה מאובטחת במכשיר הנייד שלנו. ניתן לפתוח ולסגור את הנעילה גם מבלי להיות נוכח במקום. זה יכול לעזור למשל במקרה של קבלת איש מקצוע או אפילו עוזרת בית. ניתן לנהל את הכניסה של משתמשים שונים בהתאם לתפקידם, לשעה ביום ולהרשאות שלהם.

סנכרון עם מערכת בית חכם

מנעול חכם ניתן להתקין באופן שיעבוד לבד או לשלבו עם מערכות אחרות בראשן מערכות אבטחה וניטור. כך מתקבלת יכולת שליטה על כל רבדי הביטחון בבית.

הפעלה באמצעות טביעת אצבע

זו יכולת שמאפשרת לנו להפעיל את המנעול ללא כל חפץ. אנחנו לא זקוקים למפתח או אפילו לטלפון. טביעת האצבע שלנו היא ייחודית רק לנו וכך מאפשרת ביטחון מלא נגד שכפול של מפתח או יכולת אחרת לכניסה לבית. פתיחה עם טביעת אצבע תהיה מושלמת למשל למי שרוצה ללכת לבלות בחוף הים מבלי לדאוג למפתח.

פתיחה על ידי קודן

זוהי אפשרות פשוטה יותר שמאפשרת כניסה ללא מפתח. רבים משתמשים בה לדירות אשר משמשות לאירוח. כך לא צריך לתת מפתח ממשי אלא מספיק לשלוח הודעה או דוא"ל עם נתוני הפתיחה.

אזעקה מובנית

זהו יתרון גדול למי שאין לו מערכת שלמה של בית חכם. התקנה של מנעול עם אזעקה, מפשטת את התהליך ומספקת שכבת הגנה נוספת למניעה של פריצה.

שילוב עם מפתח

למי שרוצה, ניתן לקבל מנעולים חכמים שמאפשרים עדיין פתיחה ונעילה באמצעות מפתח רגיל. זה יכול להתאים בכל מיני מצבים כולל בשימוש על ידי משתמשים שאינם סומכים על הטכנולוגיה החדשה ואינם יכולים להתרגל אליה.

 

חשוב לזכור שמנעולים מהווים בסופו של יום רק גורם מעכב לפריצה – כל מנעול ניתן לפריצה, השאלה היא רק כמה זמן ורעש זה יעשה. מנעול חכם יכול לעכב את הפורץ, להקים רעש ולהתריע וכך לגרום לו לוותר על הבית שלכם.

סגירת תפריט