תריס חשמלי: כל מה שצריך לדעת לפני ההתקנה

תריס חשמלי: כל מה שצריך לדעת לפני ההתקנה

אם אתם משפצים דירה או מתכננים להיכנס בקרוב לבית או דירה חדשים, המאמר הזה הוא בשבילכם. אחד השדרוגים הכי גדולים שניתן לעשות בבית חדש או משופץ הוא התקנה של תריסים חשמליים. אלו יכולים להיות חלק ממערכת כוללת של בית חכם המשלבת אוטומציה של מערכות שונות: תאורה, מנעול, מיזוג אוויר ועוד. לחילופין, ניתן לרכוש ולהתקין רק תריסים חשמליים וכבר להנות מנוחות הפעלה משופרת, מביטחון ואפילו חיסכון באנרגיה. כיום, ההפעלה של אותם התריסים נעשית באמצעות שלט רחוק או אפילו מאפליקציה המותקנת בנייד שלכם. זה מאפשר לכם שליטה על התריסים מכל מקום בבית ואפילו כאשר אתם נמצאים מחוצה לו. רמה כזו של שליטה מחייבת שימוש ברכיבי מערכת איכותיים ביותר כאשר הליבה שלהם היא כמובן מנוע. מנועי תריסים חשמליים הם מוצרים מורכבים צריכים לעמוד בכל מיני אילוצים ולתפקד ללא דופי באופן יומיומי למשך שנים. בואו נבין כיצד בוחרים מנוע כזה.

מנוע תריסים מבית טוב

מוצר כה מרכזי כמו מנוע לתריס רצוי לרכוש מחברה בעלת מוניטין רב בתחום. מנוע לתריס ישמש אותנו בכל יום, כמה פעמים ביום. המנוע עובד תחת עומסים רבים וגם בתנאי חום או קור. לחצו כאן בשביל להתרשם ממנועים איכותיים באתר של סומפי. זוהי אחת החברות המובילות למוצרי בית חכם ומערכות שונות. מחירי המנועים שלהם משתנים בהתאם לנתונים שלהם אבל בהחלט שווים את ההשקעה. מנוע בסיסי שלהם מחווט במומנט 10NM עולה פחות מ-700ש"ח. מנוע דומה אלחוטי יעלה פחות מ-900 ש"ח. מנועים עוצמתיים של מומנט 120 NM המיועדים לתריסים כבדים וגדולים יעלו בין 2000 ל-3000 ש"ח.

המחירים הללו אינם מאד משמעותיים כאשר בונים או משפצים בית או דירה ומנגד הם מהווים השקעה במערכת איכותית שתחזיק שנים רבות קדימה.

בוחרים את המנוע המתאים

למנועי תריסים יש מספר נתונים אותם תצטרכו להתאים, בואו נעבור עליהם:

אורך המנוע, קוטר הצינור

הנתון הראשון הוא התאמה של גודל המנוע. לכל תריס יש נתונים לגבי הרוחב שלו שהוא למעשה אורך המנוע. כמו כן יש מקום מוגבל אליו נכנס אותו מנוע ועליו מתגלגל התריס.

הספק ומומנט

אילו נתונים המתייחסים לעוצמת המנוע ויש קשר ביניהם. ההספק הוא כוח המנוע עצמו. ההספק נמדד ביחידות W – וואט. המומנט הוא הכוח האפקטיבי של המנוע בגלילה והוא זה שישמש אותנו לחישוב הסופי של הכוח הנדרש. הוא נמדד ב'ניוטון מטר' או NM.

מהירות סיבוב

מנועים חשמליים מגיעים במהירות סיבוב שונה. יש לכך משמעות מכיוון שמהירות גבוהה יותר משמעותה כמובן פתיחה או סגירה מהירה יותר. שימו לב שדווקא מנועים עוצמתיים יותר מגיעים במהירות נמוכה יותר מכיוון שמדובר בתריסים מאד גדולים וכבדים אותם נרצה להזיז לאט. המהירות מצוינת בסיבובים לדקה.

חיווט / אלחוטי

כל מנוע יכול להגיע התצורה של פיקוד על ידי חוטים או אלחוטי. המנועים האלחוטיים הם מעט יקרים יותר אבל יחסכו הרבה כסף בהעברת חוטי חשמל אליהם.

 

תריסים חשמליים זקוקים למנועים טובים מחברה בעלת מוניטין העומדת מאחורי המוצרים שלה ומעניקה להם שירות ואחריות. אם תרכשו מנועים כאלו, תהנו גם אתם מהיתרונות הרבים של תריסים חשמליים: חיסכון באנרגיה בזכות הימנעות מקרינת שמש או ניצול שלה בחורף; נוחות הפעלה; ביטחון אישי מוגבר בזמנים שאינכם בבית בזכות מראה של 'בית חי' אשר תריסיו נעים ומשנים את מיקומם. מנוע תריסים טוב יעניק לכם את כל זה תוך שהוא מונע בעיות ונותן לכם ראש שקט במשך שנים ארוכות.

סגירת תפריט