פיתוח אפליקציות לאנדרואיד

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד

אנדרואיד היא מערכת ההפעלה שנמצאת בשימוש הרחב ביותר כיום בטלפונים סלולאריים. מסיבה זו, כאשר מדברים על פיתוח אפליקציות לסמארטפונים לקהל מגוון, חייבים לקחת בחשבון קודם כל אותה. עבור עסקים שמעוניינים להגיע ללקוחות חדשים ולשפר את השירות, היא מציעה גמישות רבה וחנות פופולארית, להצעת האפליקציה לציבור. מה עוד חשוב ומעניין לדעת על פיתוח אפליקציות לאנדרואיד?

רגע של היסטוריה

אנדרואיד היא מערכת הפעלה שגוגל פיתחה, בעקבות רכישת הסטארטאפ שהתחיל במקור את הפיתוח. זו היא למעשה מערכת הפעלה מבוססת לינוקס, שהיא עצמה מערכת הפעלה וותיקה ובולטת מאוד בקוד פתוח. בשונה מ-iOS, המתחרה מבית אפל שפותחה עבור מכשירי אפל בלבד, אנדרואיד נמצאת כיום בשימוש נרחב, אצל יצרני סמארטפונים בולטים רבים. זאת, כולל סמסונג, HTC ו-LG. יצרנים אלה, רשאים לפתח גרסאות משלהם למערכת הפעלה זו ואכן עושים כך. למצב זה יתרונות (דוגמת מגוון רחב לבחור ממנו עבור הצרכן) וחסרונות ("ברדק" בעדכוני גרסאות).

עולם הפיתוח

הפיתוח לאנדרואיד, מתבטא כיום במספר עצום של מפתחים ברחבי העולם. האפליקציות שהם מפתחים, מועלות בדרך כלל לחנות היישומים של החברה שמכונה Google Play. זה הוא מקום מרכזי פופולארי מאוד, שבו אנשים מחפשים אפליקציות. אם האפליקציה המפותחת תהיה איכותית מספיק, סביבה זו תספק לה למעשה פרסום מתמשך בחינם. אפשרות נוספת, היא להציע את האפליקציה דרך אתר החברה. ברמה הטכנית, הפיתוח לאנדרואיד מבוסס לרוב על שפת התכנות הפופולארית Java. מאחר שמדובר בקוד פתוח, הגמישות בפיתוח רבה יותר, ביחס לפיתוח לסביבה "סגורה" כמו זו של אפל. בזכות נקודה זו, קל יותר להתאים את הפיתוח לדרישות מיוחדות ולהגיע לתוצר יוצא דופן וייחודי.

ההיגיון לעסקים

עסקים יוזמים פיתוח אפליקציות אנדרואיד, מאחר שזו עשויה להיות דרך טובה להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים ולעודד מכירות. כמובן, יתרונות אלה לא מיוחדים בהכרח לאנדרואיד, אבל היא לרוב המערכת הנפוצה ביותר אצל הלקוחות הפוטנציאליים. במידה ונאלצים לבחור ולפתח רק למערכת הפעלה אחת, זו תהיה לרוב הבחירה המתאימה (בהתאם לניתוח פרופיל הלקוחות שאמורים להשתמש בה). נזכיר, כי מערכת ההפעלה iOS מותקנת על סמארטפונים של אפל, אשר נוטים להיות יקרים למדי. בשונה מכך, אנדרואיד מותקנת על מכשירים בכל טווח המחירים.

הימור בטוח

עוד סיבה טובה לפתח דווקא לאנדרואיד, היא יציבותה מבחינת השימוש הנרחב. מכשירים מבוססי מערכת הפעלה זו הופיעו בשוק כבר בשנת 2008. בהמשך, הפופולאריות שלה גדלה בהתמדה והיא המשיכה להיות יציבה מאוד בשנים האחרונות. זאת, למרות זמינות אלטרנטיבה איכותית יותר לעסקים (בלקברי) ולמרות הכרזות על מערכות הפעלה מתחרות לסמארטפונים, ממתחרים מבוססים כמו מיקרוסופט. כך שנראה כי השקעה בפיתוח לסביבה זו, היא השקעה ש"יש לה עתיד".

לסיכום

מאחר שמערכת ההפעלה אנדרואיד פופולארית כל כך, יש כיום בתחום הפיתוח עבורה היצע רחב של אפשרויות. זאת, לצד ניסיון רב ומומחיות שהצטברו אצל המפתחים שמתמחים בכך. כדאי לעסקים לנצל זאת.

סגירת תפריט