ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום אפליקציות

ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום אפליקציות

עסקים "גילו את האינטרנט" לפני לא מעט שנים וכיום, אתר ארגוני הוא אלמנט סטנדרטי למדי אצלם. נהוג לומר על כך, "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". למעשה, המדוייק יותר יהיה לומר, שאם אתה לא מקודם אתה "לא קיים". כי אתר ללא קידום, הוא במידה רבה לא יותר מ"פיל לבן". כתוצאה מכך, גם קידום האתרים הפך במהירות לעניין שגרתי ולזירת תחרות מרכזית בין עסקים. בהמשך, הופיעו עוד ועוד "צעצועים" חדשים באינטרנט עבור עסקים, דוגמת רישות חברתי ולבסוף גם "אפליקציות". מה ההבדל, בין קידום האתרים הוותיק והמוכר, לבין קידום אפליקציות?

מטרות

ראשית, הנקודה שממנה מתחיל תכנון אופני הקידום, היא שאלת מטרתו. לשם מה דרוש "קידום"? בקידום אתרים, המטרה הראשית היא להביא גולשים מתאימים לתוך האתר וכשהם באתר, לעודד "המרות" – הפיכת לקוח פוטנציאלי ללקוח בפועל, שיעשה פעולות ספציפיות בהן העסק מעוניין. למשל, רכישת מוצר באתר או התקשרות לעסק, למספר הטלפון שמצוין בו. לגבי קידום אפליקציות, בשונה מפעילות קידום אתרים, המטרה העיקרית היא שהגולשים יתקינו את האפליקציה.

סביבות החיפוש

הסביבה העיקרית שבה מחפשים אתרים, הוא מנוע החיפוש של גוגל. בהתאם לכך, הקידום שלהם מחייב היכרות עם שיקוליה של גוגל בהצגת תוצאות חיפוש והתעדכנות מתמדת, בשינויים התכופים שהיא עושה בנושא זה. אפליקציות לעומת זאת, נמצאות בעיקר ב"חנויות אפליקציות" דוגמת גוגל פליי. גם זו סביבה מיוחדת, שצריך לקחת בחשבון את כלליה.

יותר חיפוש חזותי

קידום אתרים, עושה שימוש רב בתכנים שהגולש מחפש. בעוד שתכני האתרים שמייחדים אותם נוטים להיות בעיקר טקסטואליים, תכני האפליקציות הייחודיים כוללים יותר גרפיקה, דוגמת הלוגו / האייקון של האפליקציה.

הבדלים נוספים

ישנם למעשה עוד הבדלים קטנים רבים בין השניים. לרוב, קידום אפליקציות יראה תוצאות מהר יותר מקידום אתרים ובמבט כללי, הוא גם נוטה להיות פשוט יותר.  פעילות הקידום הלא אורגני (מודעות), משפיעה לטובה על קידום אפליקציות אורגני, אך לא על קידום אתרים אורגני. בנוסף, ישנם מדדים (KPI) טכניים שונים להצלחת הקידום.

רב ערוציות

מה עדיף אם כך? זה או זה? המציאות בשטח כיום, היא שעסקים פועלים בריבוי ערוצים כולל באינטרנט. גם במסגרת רשת האינטרנט, הפעילות נוטה להיות מגוונת למדי, כעניין שבשגרה. זאת, מאחר שהלקוחות עצמם נמצאים ב"ערוצים" רבים, מחוץ לעולם המחשוב ובתוכו. חלקם חובב אינסטגרם, אחרים מרבים להשתמש ביוטיוב, רבים מרבים להוריד אפליקציות וכן הלאה. ותמיד, צצה במוקדם או במאוחר סביבה חדשה, שהופכת להיות הלהיט התורן. חלקן, הופכות ל"קלאסיקה" בשימוש מתמשך. כך שכבר אי אפשר להסתפק רק באתר. עסקים מתוחכמים, מבינים היכן נמצאים הלקוחות ומגיעים אליהם. הם יודעים לפנות ללקוח היכן שהוא נמצא, בזמן בו הוא נמצא שם וככל הניתן, עם ההצעה המתאימה ביותר למה שהוא מחפש.

לסיכום

פעילות עסקית באינטרנט היא כיום "סלט" עשיר מאוד של סביבות, כלים ושיטות. ואכן, קידום אתרים שונה מקידום אפליקציות, כשם שהוא שונה מקידום עסקי בפייסבוק וכפי שקידום בלינקדאין גם הוא עולם בפני עצמו. השורה התחתונה, היא שמוטב להתעמק ולפעול באופן שמותאם לכל אחד מהם, בעזרת מומחים לכך.

סגירת תפריט