הדרך הבטוחה לבחירת שרת אחסון לאפליקציה

הדרך הבטוחה לבחירת שרת אחסון לאפליקציה

ישנם כיום עסקים רבים, סטארטאפים, יזמים פרטיים ואף חובבי תכנות, אשר מפתחים "אפליקציות" (או במילים פשוטות "תוכנות"), במיוחד עבור סמארטפונים. לאחר הפיתוח, צריך להפוך אותן לזמינות עבור משתמשיהן הפוטנציאליים – לקוחות או עובדים או גורמים אחרים (דוגמת שותפים עסקיים). לעתים, צריך גם לספק לאפליקציות אלה שירותים שונים ברקע, באופן קבוע. בשני המקרים, נדרש השימוש בשרת אחסון. עוד על כך, בהרחבה הבאה:

אתר עם אפליקציות

ראשית, צריך להבין מה בעצם רוצים. האם זקוקים לשרת, עבור אתר שממנו יוכלו להוריד את האפליקציה שפיתחנו? מקרה בסיסי ופשוט כזה, יכול להיות כאשר מוסיפים לאתר של חברה עמוד, עבור אפליקציה או כמה אפליקציות שהיא מציעה. בעמוד זה, יוכלו להוריד את האפליקציה ולמצוא מידע מסייע בנידון – גרסאות אחרונות, הדרכה לגבי ההתקנה, שאלות נפוצות וכן הלאה. למטרה זו, דרוש כמובן אחסון אתרים.

אפליקציה ב"צד השרת"

אפשרות נוספת, היא לשלב באתר תוכנה שעובדת מול האפליקציות. לדוגמא: אפליקציה שמודדת פרמטרים שונים של מזג אוויר, ביעד טיולי סקי מבוקש. חובבי סקי יוכלו להוריד אותה ואז לבצע פעולות שונות. אם יבקשו לדעת את מזג האוויר כרגע, הבקשה תישלח מהאפליקציה בסמארטפון שלהם (שמכונה לצורך העניין "צד הלקוח" – ה-Client). היא תגיע לתוכנה בשרת (שמכונה "צד השרת" – ה-Server), שתשלח בתגובה את המידע העדכני המבוקש (טמפרטורה, גובה שלג, לחות וכן הלאה). עבודת תוכנת השרת, עשויה להיות מורכבת למדי, כולל שמירת מידע ואינטראקציה שמותאמת לכל לקוח. למשל, משלוח התראה ללקוח ספציפי, שביקש לדעת מתי תנאי הגלישה באתר הגיעו למצב מבוקש שהוא הגדיר.

"חנות אפליקציות"

אפשרות שלישית, היא שהאפליקציה תאוחסן ב"חנות אפליקציות" חיצונית, כמו זו של אפל או גוגל. במצב זה, מעלה האפליקציה לא זקוק בעצמו לשרת, אלא אם הוא צריך להפעיל במקביל גם אפליקציה ב"צד השרת".

לבחור סוג שרת

אם זקוקים לשרת, יהיה מדובר לרוב ב"שרת וירטואלי", אצל ספק חיצוני שמציע שרתים כאלה. עסקים גדולים, עשויים להשתמש בשרתים פנימיים, אם כי הדבר ידרוש גם השקעה לא קטנה ולא זולה, בניהול השרתים באופן מקצועי. בכל מקרה, אם האפליקציה חשובה מבחינה עסקית, חיוני להבטיח שהיא תטופל באופן איכותי.

השרת הווירטואלי, יהיה לרוב מאחד משני סוגים: Virtual Private Server ( (VPS- שרת וירטואלי על גבי שרת פיזי, במקביל לשרתים וירטואליים אחרים. כל אותם שרתים שעל אותו שרת פיזי, ישתמשו במשותף במשאביו השונים (עיבוד, זיכרון, אחסון ותקשורת). אם לעומת זאת, מעוניינים להבטיח משאבים מינימאליים ספציפיים שיעמדו לרשות האפליקציות, יידרש שרת בו הם מוגדרים ו"משוריינים" בהתאם. מצד זה, מכונה Virtual Dedicated Server או VDS.

לסיכום

לאחר שמבינים מה בדיוק רוצים, ברור יותר מה יידרש, הן מבחינת פיתוח האפליקציה והן מבחינת אחסונה.

סגירת תפריט