לעסקים קטנים, גדולים או תאגידים: אל תוותרו על מערכת CRM

לעסקים קטנים, גדולים או תאגידים: אל תוותרו על מערכת CRM

תמהיל התוכנות שבהן משתמש עסק ממוצע עשוי להיות דבר מורכב למדי. האם כדאי לשלב בכך מערכת CRM? זו לא המערכת הפשוטה ביותר שיש. גם לא הכי זולה (במקרים רבים). אז האם לא כדאי לוותר עליה? התשובה הקצרה לכך, היא חד משמעית – לא! מדוע?

מה זה בכלל CRM? תזכורת חשובה

Customer Relationship Management היא מערכת לניהול קשרי הלקוחות של העסק. זו היא ההגדרה הטכנית היבשה. במערכת זו, רשומים כל פרטי הלקוחות של העסק וכבר מהיבט זה, הדבר נשמע חשוב. אכן זה המצב – לרישום המסודר של מידע חיוני זה, בוודאי ישנה חשיבות גדולה. אך למעשה, זו היא רק תחילת הסיפור, מאחר שיש לכך תועלות נוספות. באתר מיסטר ווב טולס תוכלו למצוא סקירה מקיפה על מערכת CRM ומהן, להתרשם ולהבין טוב יותר את תועלות המערכות האלה. כמובן, מי שכבר התנסה בכך, עשויים להבין זאת היטב. אך למי שעדיין לא התנסה ב-CRM, חשוב להדגיש: יש לה תועלות עסקיות גדולות, אשר משפיעות על עסקים באופן משמעותי ועמוק. זאת, במידה ומיישמים מערכות אלה בחוכמה. אם נשלים את התמונה הטכנית של הנושא, CRM מהווה מקור מרכזי אחד, שבו רשומים כל פרטי הלקוחות, במצבם העדכני. המערכת מתחברת למערכות מידע אחרות בהתאם לצורך ומספקת להן מידע זה, בנוחות ובמהירות.

 

 

מדוע זה חשוב?

פרטי לקוחות ניתן לשמור גם בגיליון אלקטרוני פשוט. אך CRM הוא "ליגה אחרת" מבחינה זו, באופן שמאפשר להזניק את התועלות שגלומות בכך, למיצוי אמיתי של התועלות. ראשית, מערכת כזו מסייעת לבטל חסרונות של ניהול פרטים גרוע. היא מונעת כפילויות מידע, הצגת מידע לא עדכני מספיק ונפילה בין הכיסאות מבחינת פרטים כאלה. למשל, בטיפול בלקוח שעובר בין מחלקה למחלקה. שנית, היא מייעלת את השימוש השוטף במידע זה לצורך ביצוע תהליכים עסקיים חשובים. כמו כן, היא משפרת את יכולת קבלת ההחלטות של דרגי הניהול השונים, בכך שהיא מסייעת להצגת תמונת מצב מדויקת וברורה של המתרחש בעסק. האינטראקציה עם לקוחות העסק קריטית להצלחתו. רואים זאת למשל בטיפול בנושא הלידים, אך לא רק. CRM משתלב מבחינה זו בתשתיות המחשוב של העסק, באופן מצוין. זאת, עבור עסקים מכל גודל.

נקודות לבחירה

בחירת מערכת מסוג זה, צריכה להתבצע באופן מסודר מאוד. זאת, בעקבות חשיבה על מה שדרוש לכם וגיבוש אפיון דרישות מסודר. לשם ההמחשה, אלה כמה נקודות שתרצו לקחת בחשבון:

  • התכונות שכלולות – מעבר לניהול בסיסי של פרטי לקוחות, מה עוד המערכת מציעה?
  • אינטגרציה – האם המערכת מתחברת בקלות למערכות מידע אחרות בעסק, כגון תוכנות ERP או הנהלת חשבונות?
  • ידידותיות – האם ועד כמה, ממשק המשתמש קל ללימוד ולשימוש שוטף?
  • תמיכה טכנית – מתי ובאילו אופנים, התמיכה הטכנית זמינה עבור הלקוחות?
  • מקומית או בענן? – האם מדובר במערכת CRM להתקנה מקומית בתוך העסק? או מערכת שזמינה כשרות ענן?
  • היבטים כספיים – עלויות החבילות השונות וזמינות של גרסת ניסיון.

לבחור היטב, בכדי למצות את התועלות

כל מערכת CRM מובילה תועיל לעסק. אך בכדי למצות את התועלות ממש ובכדי שזה ישתלם לכם בטווח הארוך, חיונית ההתאמה הספציפית לדרישותיכם. לשם כך, צריך כמובן לדעת מה זמין בשוק זה וגם לבחור היטב. מיסטר ווב טולס, הוא אתר סקירות אשר יסייע לכם לעשות זאת. באמצעותו, תוכלו לחסוך זמן בתהליך איתור המערכות המובילות, להתמקד במהירות במה שחשוב לכם והעיקר – לבחור היטב.

לסיכום

אל תוותרו על מערכת CRM בעסק! השקיעו בבחירתה ככל הנדרש, כולל הסתייעות באתר ההשוואות שהזכרנו ותוכלו להפיק מכך את התועלות הרבות ש-CRM יכול להציע לכם.

סגירת תפריט