5 דרכים יעילות לשווק את האפליקציה שלכם

5 דרכים יעילות לשווק את האפליקציה שלכם

חנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל, עמוסות לעייפה באינספור אפליקציות. גם אם ביצעתם פיתוח של אפליקציה שהיא הטובה ביותר בעולם, איך אנשים ידעו עליה? אלה חמש דרכים יעילות, שיסייעו לכם לשווק אותה:

ASO  

ASO הוא קידום אפליקציות או App Store Optimization. בהנחה שהאפליקציה תהיה זמינה לציבור דרך חנויות האפליקציות, ישנן דרכים שונות לוודא שהיא תופיע במעלה תוצאות חיפוש. זאת, בדומה לקידום רגיל במנועי חיפוש. ASO היא אפשרות שכדאי לשקול תמיד, כפי שקידום במנועי חיפוש (SEO) הוא היבט שגרתי של שיווק אתרים.

קידום ברישות חברתי

עוד אפשרות חשובה, היא קידום האפליקציה ברשתות החברתיות ובמיוחד כמובן בבולטת שבהן – פייסבוק. האופן הבסיסי לעשות זאת, הוא האופן ה"אורגאני", של איזכור האפליקציה בפוסטים רגילים. משתמשים ראשונים שנתת להם לבדוק אותה והם כבר מספקים פידבק נלהב, יהיו אלה שפוסטים שלהם בנידון יספקו ערך שיווקי גבוה. עשויות להיות גם קבוצות פייסבוק שונות שהאפליקציה רלבנטית לחבריהם. בנוסף, ישנם גם מפתחי האפליקציה עצמם ועובדי החברה שמנסים אותה, אשר יכולים להזכיר אותה בפייסבוק.

קידום ממומן

פרסומות בתשלום, הן דרך נוספת לקדם את האפליקציה. זאת, הן במנוע החיפוש של גוגל והן בפייסבוק. היתרון, הוא ביכולת הפוטנציאלית להגיע לקהל ממוקד יותר. החסרון, הוא בעלות ובכך שהחזר ההשקעה לא וודאי. עוד היבט של קידום ממומן, הוא שמדובר בפעילות שמספקת נתונים שונים ומהם (כולל מהכשלונות) אפשר לעתים להפיק תובנות שימושיות להמשך השיווק.

שיווק אפליקציות

שיווק ממוקד

שיווק ל"משפיענים" רלבנטיים, עשוי להיות פעילות נקודתית מאוד, עם תוצאה רחבה מאוד. זו היא גישה מעניינת, שלא תמיד מתאימה, אבל כאשר היא מתאימה הדבר עשוי להיות מאוד משמעותי. זאת, במיוחד בשלב התחלתי, שבו האפליקציה לא ידועה מספיק. "משפיען" אחד כזה שמתלהב ומספר לכולם, עשוי להזניק את השיווק קדימה, בבת אחת. רק זהירות – הצד השני של המטבע הוא שאם ה"משפיען" לא התלהב, גם את זה הוא עשוי לספר לכולם.

עיתונות, טאבולה, אאוטבריין

ישנן דרכים שונות להציג את האפליקציה שלכם, במסגרת כתבות עיתונאיות או במסגרת "המלצות תוכן" שמוצגות לקוראי הכתבות. חברות יחסי ציבור מנוסות בדברים מסוג זה, אם כי לעסקים בגודל קטן העבודה איתן עשויה להיות יקרה מדי. עוד מגבלה, היא האפליקציה עצמה – האם היא מספקת ערך מוסף מיוחד שאחרים לא מספקים? בכלל, השיווק יהיה חייב לחשוף ולהבליט את יתרונותיה המיוחדים, ככל שישנם, מאחר שהיא מתחרה עם אינספור אפליקציות נוספות.

לסיכום

שיווק הוא כיום מאמץ רוחבי, על פני מגוון פלטפורמות. כמובן, לא מדובר על סתם "לירות לכל הכיוונים", אלא להתמקד באותן פלטפורמות שבהן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים. מי שיעשה זאת באופן מחושב וחכם ובהנחה שהאפליקציה גם עונה לצורך ממשי וגם איכותית, בוודאי יראה החזר השקעה של ממש.

סגירת תפריט