הישראלים קונים באונליין: אלה ענפי הצרכנות הפופולריים ביותר לשנת 2021

הישראלים קונים באונליין: אלה ענפי הצרכנות הפופולריים ביותר לשנת 2021

 

אין ספק שהרגלי הרכישה השתנו במהלך שנת 2020, ולו בשל התפרצות נגיף קורונה. בעקבות הסגר שהוטל, בין היתר על בעלי העסקים, האופציה הכמעט יחידה לבצע רכישות חדשות הייתה באמצעות האינטרנט. יש כמה וכמה ענפים בהם נרשם גידול משמעותי במכירות מקוונות בשנה האחרונה, והצפי הוא שהגידול הזה יימשך גם לתוך שנת 2021. באילו ענפים מדובר? ריכזנו את כל הפרטים במאמר שלפניכם.

ענף הפארם והקוסמטיקה

תחום הקוסמטיקה והפארם בהחלט היה נוכח בשנה האחרונה, ולזירה נכנסו שחקנים חדשים וחנויות מקוונות ישראליות, כמו האתר דין-סטור, שאת מוצרי הפארם שהוא מציע ללקוחותיו תוכלו למצוא באתר הבא. הרצון להישאר מטופחים ולשמור על שגרת טיפוח אחידה, הובילה לא מעט ישראלים וישראליות לרכוש מוצרי טיפוח באינטרנט, ולהימנע מהגעה אל סניפי הפארם השונים (למרות שמרביתם היו פתוחים גם במהלך הסגר).

ענף האופנה והסטיילינג

אחד הענפים המצליחים ביותר בשנה האחרונה, עם עליה מאוד ניכרת באחוזי המכירות אונליין, הוא תחום האופנה. ולמרות שזה נשמע די מפתיע – הרצון להתחדש וללבוש פריטים חדשים (על אף הסגר), בהחלט הוכיח את עצמו בשנה החולפת. כמו כן, הורים רבים נאלצו לבצע רכישות אונליין לבגדי ילדים, מה שבעבר היה נהוג לרכוש בחנויות הפיזיות.

ענף המחשבים

זה אולי יפתיע אתכם, אבל ענף המחשבים דווקא גדל במהלך השנה האחרונה, וזאת בשל העובדה שרבים עברו לעבוד מהבית, והתלמידים עברו ללימודים באמצעות "זום", מה שהצריך לא מעט משפחות להתחדש בציוד מחשוב חדש, כך שכל בני המשפחה יוכלו ללמוד ולעבוד, מבלי להיות תלויים זה בזה.

ענף הכושר

לא, הכוונה היא לא לחדרי הכושר (משום שהם היו סגורים רוב תקופת הקורונה), אלא דווקא לחנויות שמוכרות ציוד כושר אונליין. הרצון להניע את הגוף ולבצע פעילות גופנית היה ניכר מאוד בשנה האחרונה, ועל כן, ניתן לראות מגמת עלייה בכל הנוגע לרכישת ציוד ספורט באופן מקוון.

ענף המזון

ענף נוסף שחלה בו עלייה די משמעותית בתחום הרכישות המקוונות, בין אם מדובר ברכישות דרך רשתות המזון, ובין אם מדובר ברכישות של אוכל מוכן ממסעדות, או עסקים קטנים לבישול ביתי.

מגמת עלייה ברכישות אונליין מאתרים ישראליים

אם נציץ בסיכום הרכישות המקוונות של שנת 2020, נגלה לא מעט נתונים מפתיעים, וגם כאלה שמפתיעים קצת פחות, ולמעשה בשנת 2020 היקף הקניות באינטרנט זהה לשנת 2019, כשהשינוי טמון דווקא בחנויות המקוונת עצמן, כלומר בשנת 2020, הישראלים רכשו יותר מאתרים ישראליים מאשר מאתרים בחו"ל (או מחנויות פיזיות בחו"ל, זה בשל העובדה שהשמיים נסגרו ולא מעט טיסות נעצרו). עם זאת, לא מעט ישראלים בחרו להזמין מוצרים שונים מאתרים סיניים או אתרים שממוקמים בחו"ל, ורבים העדיפו לקנות מאלי אקספרס או להזמין בגדים דרך אתר SHEIN. פה נעצור לציין, שלא משנה מה אתם רוכשים ובאילו אתרים בחרתם לבצע רכישה – וודאו שהאתר מאובטח, ופרטי האשראי שלכם אינם חשופים לאיש.

נראה שיש כמה וכמה ענפי צרכנות שצלחו את השנה האחרונה, וכי הענפים הללו עשויים להיות פופולאריים גם בשנת 2021, זאת למרות פתיחת המשק ותחושת האופטימיות שמלווה את ישראל בכל הנוגע לחזרה לשגרה.

סגירת תפריט