פיתוח אפליקציות לווינדוס מובייל

פיתוח אפליקציות לווינדוס מובייל

כאשר מפתחים אפליקציות לסמארטפונים, עבור אילו מערכות הפעלה הפיתוח צריך להיות תואם? התשובה ידועה ו-Windows Mobile היא לא בדיוק חלק אופייני ממנה. עם זאת, יכולות להיות סיבות לפתח גם עבורה. אלה כמה נקודות שמרחיבות על כך:

בשינוי מתמיד

Windows Mobile הושקה בשנת 2000 וגרסתה האחרונה הוצגה בשנת 2010. היא הוחלפה בהמשך במערכת ההפעלה Windows Phone. על פי ראיון שנתן ביל גייטס ב-2019, החלפתה הייתה על רקע השקת מכשיר האייפון על ידי אפל. מכשיר זה, כלל את מערכת ההפעלה iOS, שהפכה לאחת ממערכות ההפעלה הבולטות ביותר. עם זאת, מי שהאפילה על שתיהן גם יחד (וממשיכה לעשות זאת עד היום) היא כמובן מערכת ההפעלה אנדרואיד, שהיא בפועל גרסת לינוקס של חברת גוגל. בהמשך (2016) נכנסה לשוק מערכת הפעלה נוספת ממיקרוסופט, בשם Windows 10 Mobile. לכאורה, התחלה חדשה וסיכוי חדש, אלא שכל היוזמות האלה, מעולם לא הביאו למיקרוסופט נתח שוק גדול במיוחד. אנקדוטה עדכנית יותר ומעניינת, היא שמיקרוסופט הציגה ב-2019 סמארטפון מיוחד בשם Surface Duo, שהיה כבר בעצמו מבוסס אנדרואיד.

מי משתמש?

Windows Mobile הותקנה בעבר על טלפונים סלולאריים של יצרניות בולטות רבות, בהן סמסונג, נוקיה, מוטורולה ו-HTC. עם זאת, כיום נראה שהיא נמצאת בעיקר בשימוש מוגבל, אצל בעלי טלפונים סלולאריים ישנים. הדבר מתבטא בשני היבטים. מחד, בשונה מאנדרואיד שמותקנת על מכשירים ממגוון רחב של יצרנים, Windows Mobile תימצא על מכשירי יצרנים מעטים יותר. מאידך (וזו הנקודה החשובה יותר), מספר המכשירים הכולל בו היא מותקנת, קטן בהרבה ממספר המכשירים בהם מותקנת אנדרואיד.

פיתוח אפליקציות לווינדוס מובייל

לאן ממשיכים?

ככל שמערכת הפעלה מתיישנת, כך היא נתמכת על ידי פחות ופחות גורמים בתחום זה. לדוגמא: ההודעה על הפסקת תמיכת ווטסאפ (שבבעלות פייסבוק כיום) בסמארטפונים מבוססי כמה מערכות הפעלה ישנות, כולל Windows Mobile (בתוקף החל מפברואר 2020). על רקע זה, ברור שהשקעה במערכות כאלה (בפיתוח או אחרת), צריכה להיעשות בצורה מחושבת מאוד, מאחר שהעתיד שלהן בסימן שאלה וכיוונו הכללי לא מבשר טובות.

דפוסי שימוש

השדרוג המתמיד של מערכות הפעלה ומכשירים מצד היצרנים, לא תמיד ולא בהכרח מתבטא אוטומטית בשדרוג מצד הציבור הרחב. ישנה אוכלוסיה מבוגרת, שלא מעניין אותה במיוחד להיות בעלת "האייפון החדש ביותר". מה גם שמכשירים כאלה עשויים להיות יקרים למדי. מי שמודע לנושא הצמצום בהוצאותיו, לא ימהר לרכוש את המכשיר החדש ביותר או לשדרג בהתמדה. למעשה, ישנם רבים שמסתפקים בטלפון סלולארי פשוט, שמטרתו העיקרית היא ביצוע שיחות. גם בעולם החרדי, שמתקרב לנושא ההייטק בהתמדה, בהחלט נעשה שימוש בסמארטפונים. אלה עשויים להיות מגרסה פשוטה יותר, משיקולים דתיים (מה שמכונה "סמארטפון כשר").

לסיכום

שאלת הצורך והכדאיות בפיתוח אפליקציות לווינדוס מובייל, תלויה בצרכים המיוחדים של כל עסק. באופן מיוחד, באה כאן לידי ביטוי הנקודה העסקית החשובה במילא, של הבנה טובה של הלקוחות השונים.

סגירת תפריט