איך נוכל להימנע מפריצות לוואטסאפ שלנו?

איך נוכל להימנע מפריצות לוואטסאפ שלנו?

ווטסאפ נמצאת כיום בשימוש נרחב מאוד. כתוצאה מכך, היא מהווה ערוץ תקיפה אטרקטיבי לפושעי מחשוב, אשר דרכו הם עשויים לקבל גישה למכשיר שעליו היא מותקנת. מה ניתן לעשות, בכדי למנוע מצבים כאלה ולצמצם את נזקיהם הפוטנציאליים? אלה כמה פתרונות יעילים במיוחד:

הגדרות אבטחה

ראשית, חשוב לעבור יסודית על הגדרות התוכנה, מהיבט האבטחה. מה שלא מובן, ניתן וחשוב למצוא עליו מידע באינטרנט – על ווטסאפ לא חסר מידע זמין ועדכני. באופן מיוחד, מומלץ לקרוא את המלצות האבטחה העדכניות שמציעה החברה עצמה באתרה וליישם אותן. מדובר בעיקר בהגדרות אבטחה של התוכנה כאימות דו שלבי, הגדרות פרטיות, חסימת משתמשים לא רצויים וכן מחיקת ודיווח על ספאם.

עדכוני תוכנה

עדכוני תוכנה מהווים דרך פשוטה, מהירה ויעילה ביותר, לשיפור אבטחת המכשיר שלכם, כולל ווטסאפ. חשוב להתקין עדכונים אלה בכל מקרה, מאחר שהם מתייחסים בין השאר לתיקון באגים שונים. בנוסף, העדכונים מספקים לרוב שיפורים שונים לתוכנות, כך שהתקנתם היא רווח נטו. מצד שני, הימנעות מהתקנתם, משאירה את המכשיר שלכם עם אוסף פרצות, שגם הולכות וגדלות וגם הן בשלב זה פרצות ידועות לכל (בזכות המידע שמתפרסם על מה שכלול בעדכונים). משמע – ידועות היטב לתוקפים. מדובר קודם כל על עדכון מערכת ההפעלה. פרצה במערכת ההפעלה, עשויה לאפשר גישה לתוכנות שונות, כולל ווטסאפ. מעבר לכך, חשוב לעדכן את התוכנות השונות שמותקנות על המכשיר, כולל ווטסאפ. כאמור, התהליך פשוט ומהיר – באנדרואיד למשל, המערכת בודקת עדכונים זמינים לה עצמה ולכל התוכנות ומתקינה את כולן בבת אחת.

להתעדכן בהתפתחויות

כמו לגבי רוב התוכנות הבולטות, גם לגבי ווטסאפ התגלו לאורך השנים פרצות אבטחה חמורות והחברה הציגה עדכונים שסוגרים אותן. לרוב, הקפדה על עדכוני תוכנה תפתור את העניין, אבל רצוי בכל מקרה, גם להיות בעניינים לגבי חדשות כאלה. זאת, מאחר שישנו לעתים חלון זמן בין דיווחים ראשוניים על פרצה ובין הצגת עדכון שפותר זאת. במסגרת זמן זה, מי שלא מודע לעניין עלול להיפגע. מי שמודע לכך, עשוי להתגונן באמצעים זמניים שונים. למשל, אם מדובר בהתקפה שכרוכה במשלוח קישורים לאתר נגוע, שמתחזים להודעות מחברים, אפשר פשוט להימנע מפתיחת קישורים כאלה ולוודא עם החברים בערוץ אחר, אם זו הודעה מהם או לא.

במקרה של אזעקת אמת

אם כבר התרחשה תקיפה דרך ווטסאפ, צריך להיות במכשיר קו הגנה נוסף, שמבטיח שהיא תזוהה ותיבלם במהירות. מדובר על כלי אבטחה בסיסיים – לכל הפחות אנטי וירוס ופיירוול. בדומה לנושא העדכונים, גם כאן מדובר בהיבט שבמילא חשוב לטפל בו.

לסיכום

אם נוקטים באמצעי הזהירות הבסיסיים האלה, אין כל סיבה מיוחדת, שווטסאפ תהיה מסוכנת יותר מתוכנות אחרות. משמע – הסיכון יהיה זניח מאוד.

סגירת תפריט