כוח עזר חיוני בעבור חברות ומפעלים – מה היתרונות של אוטומציה לתעשייה?

כוח עזר חיוני בעבור חברות ומפעלים – מה היתרונות של אוטומציה לתעשייה?

חברות ומפעלים מחפשים תמיד דרכים לצמצם עלויות ולחסוך במשאבים. אוטומציה משתלבת בכך לעתים קרובות, בתור כוח עזר חיוני, אשר מייעל, משפר ואף חוסך בהיבטים שונים. זאת כמובן, במידה ומשלבים אותה בפעילות באופן חכם ובאמצעות ספק איכותי. במבט על, מה עוד מעניין וחשוב לדעת על כך? אלה כמה נקודות מרכזיות.

תועלות מוכחות בשטח

אוטומציה בתעשייה נמצאת איתנו למעשה, כבר מזה זמן רב. במילים אחרות, היא הוכיחה ומוכיחה את עצמה היטב. מאז המהפכה התעשייתית, ישנה התפתחות מתמדת בנושאים אלה, מהיבטים רבים ומעניינים. האוטומציה מיושמת בחברות ובמפעלים רבים, בכדי להשיג מגוון תועלות. ניתן למשל באמצעות מכונות אוטומטיות, להחליף עובדים ברצף פעולות עבודה מבוקש. מחירי הציוד שדרוש לשם כך יורדים בהדרגה. במקביל, היכולות הטכניות הולכות ומשתכללות. כך שבסך הכל, זהו כיוון שעסקים מגלים בו עניין מתמשך וכמו שאומרים, "מצביעים עם הארנק" בעדו.

מהם היתרונות של אוטומציה בתעשייה?

הטמעת פתרונות אוטומציה בתעשייה, מספקת בין השאר את היתרונות החשובים הבאים:

  • מהירות – פתרונות אוטומציה מסוגלים לתפקד במהירות גבוהה במיוחד. כך העסק יכול לייצר ולספק תוצרים, באופן מהיר יותר ללקוחותיו.
  • חסכון בזמן – גם מעבר להיבט המהירות, מכונות מסוגלות לעבוד ללא הפסקות עבודה ולמעשה, 24 שעות ביממה, בכל יום. הן גם לא לוקחות חופשות ולא ימי מחלה.
  • דיוק – מכונות מסוגים אלה, מסוגלות לבצע עבודות מדויקות מאוד. רמת הדיוק שלהן יכולה להיות טובה יותר מזו של עובד אנושי.
  • עקביות בתוצאה – הדיוק שהזכרנו מושג בכל פעם. זאת, כל עוד התנאים שבהם המכונה פועלת אינם משתבשים באופן יוצא דופן, כגון הפסקת חשמל. כך מתקבלת תוצאה, שהיא תמיד באותה רמת איכות. למעשה, יש מכונות שכוללות גם יכולות בקרת איכות מובנות, שמסייעות להבטיח את התוצר האיכותי העקבי.
  • ייעול – בסך הכל, באמצעות הטמעת אוטומציה בתעשייה, מתקבל ייעול של תהליכי עבודה ותהליכי ייצור במיוחד.
  • חסכון בכוח אדם – כמובן, כאשר מכונות עושות עבודות שעובדים אנושיים עשו קודם לכן, חוסכים בכוח אדם.

 

 

השקעה ראשונית

בכדי לממש כל זאת, חייבים כמובן לבצע השקעה ראשונית משמעותית. מהשלבים הראשוניים של ייעוץ ותכנון ועד להטמעת האוטומציה בשטח, העסק יידרש להשקעת משאבים ניכרת. החזר ההשקעה יתקבל רק בהמשך. עוד היבט, הוא נושא ההתאמה האישית. מאחר שאוטומציה היא תחום מתוחכם ומורכב, זהו לא מוצר מדף פשוט, אשר רוכשים ומתחילים להשתמש בו במהירות. כך שמדובר על גישה של תכנון וחשיבה לטווח ארוך.

שינויים נדרשים

עובדים שהמכונות יחליפו, ניתן לנתב לתפקידים אחרים בעסק. הרעיון העיקרי הוא, שהמכונות יעשו את העבודות השגרתיות והמונוטוניות. כמו כן, אוטומציה תעשייתית מתאימה מאוד, כפתרון עבור משימות מסוכנות לבני אדם. למשל, עבודה עם חומרים מסוכנים או בקרבת טמפרטורות גבוהות במיוחד. אוטומציה מספקת מענה טוב, גם היכן שדרוש ניקיון מרבי בתהליכי ייצור. למשל, בייצור מוצרים שונים בתחום הרפואי. עובדים אנושיים יעבדו היכן שבאים לידי ביטוי יתרונותיהם השונים, שאין למכונות. למשל חשיבה שאיננה מקובעת, יצירתיות וכמובן, כל מה שדורש אינטראקציה אנושית עם לקוחות וגורמים אחרים. כמו כן, הטיפול במכונות עצמן, כגון תחזוקתן השוטפת או תכנות המכונה לגבי מה שהיא אמורה לבצע, עשוי לדרוש עובדים. כך שלא מדובר רק או בהכרח על צמצום היקף עובדים, אלא בעיקר על שינויים באופן העבודה.

לסיכום

מדובר בתחום בשל, חשוב ורב פוטנציאל. בחברות ומפעלים באשר הם, כדאי ומשתלם להשקיע באוטומציה ולהיות מעודכנים בהתפתחויות בנושא זה.

סגירת תפריט