איך משבר הקורונה השפיע על ביצועי האינטרנט בארץ?

איך משבר הקורונה השפיע על ביצועי האינטרנט בארץ?

משבר הקורונה העולמי ששינה את פני העולם כולו והתפרץ לחיינו בסערה בשנת 2019 הביא לשינויים רבים במגוון רחב מאד של תחומים. הוא שינה את הדרך בה אנשים עובדים ומתפרנסים, שינה מקצה לקצה כלכלות ויצר מבחינה מסוימת חוקים חברתיים חדשים לגמרי בכל העולם כולו. לצד כל זה, חלו גם שינויים בתחומים שהם לכאורה יותר קטנים ופחות משמעותיים, אבל למען האמת משפיעים על החיים של כולנו באופן משמעותי בהחלט. אחד מהתחומים הללו הוא האינטרנט והביצועים שלו. משבר הקורונה הביא לכך שברגע אחד כל האזרחים במדינת ישראל לא עזבו את הבית לתקופה ארוכה מאד. מי שחושב ששינוי כזה לא משפיע על ביצועי הרשת טועה ובגדול. המעבר החד הזה הביא לשינויים רבים בכל העולם ובפרט במדינת ישראל. בואו ננסה להבין איך משבר הקורונה השפיע על ביצועי האינטרנט בארץ.

האטת מהירות הגלישה

משבר הקורונה ריכז למעשה את כל אזרחי מדינת ישראל בבתיהם לתקופה ארוכה. בזמן הזה אנשים צרכו תכנים רבים כדי להעביר את הזמן בשעות הארוכות בבית מצד אחד, ומצד שני עובדים רבים נדרשו לעבוד מהבית ולהשתמש באינטרנט שלהם הרבה יותר מבעבר, ברוב המקרים שימושים כבדים יותר, מה שהביא לכך שבאופן טבעי למדי, מהירות הגלישה ירדה במידה משמעותית. אגב, מסקרי שימוש שנערכו, נראה כי לא כולם חוו את ההאטה הזאת. חוות דעת על ספק אינטרנט ITC למשל הצביעו על כך שמהירות הגלישה לא ירדה ברוב המכריע של חלקי הארץ ויש סיכוי טוב שזה קרה אודות לתשתיות איכותיות בהן משתמש הספק.

איך משבר הקורונה השפיע על ביצועי האינטרנט בארץ

תקלות מרובות

וכשמהירות הגלישה יורדת, זה אך טבעי שיהיו תקלות רבות. חשוב להבין שהאינטרנט עובר בתשתית פיזית וממשית של חוטים וכבלים מסוגים שונים ועובר למספר רב של משתמשים. ככל שהמספר הזה עולה וככל שהמידע שעובר הוא רב וכבד יותר, כך הוא עובר יותר לאט. במשבר הקורונה, במקומות רבים ההאטה הזאת הביאה לצוואר בקבוק בתשתיות שהביא לקריסה של ממש של חלק מהן. ספק אינטרנט ITC וספקים שעובדים עם תשתיות חדשות ומתקדמות הצליחו בהחלט להימנע מהעניין הזה, אבל במקומות רבים ברחבי הארץ התקלות והניתוקים הורגשו בלי שום ספק.

יותר בעיות אבטחה

שינוי משמעותי נוסף שהביא משבר הקורונה, הוא בעיות אבטחה חדשות. מדוע זה קרה? ובכן, מדובר בשילוב המושלם בין אנשים רבים שלא מבינים באבטחה ומבלים הרבה יותר זמן באינטרנט מעבר, והאקרים ונוכלים המזהים את העניין הזה ועובדים שעות נוספות. גם כאן, מי שבחר בספק אינטרנט מקצועי ומנוסה כדוגמת ITC הצליח להימנע מהפגיעות הללו ולא סבל מגניבה של מידע או מווירוסים מאתרים שונים, אבל כאלה עם הגנה קצת פחות טובה הרגישו את בהחלט עם וירוסים מעצבנים במקרים הטובים יותר וגנבה של מידע רגיש במקרים החמורים יותר.

סגירת תפריט