איך הטכנולוגיה המתקדמת עלולה להשפיע לרעה על ילדים?

איך הטכנולוגיה המתקדמת עלולה להשפיע לרעה על ילדים?

אומרים שהילדות של היום אינה דומה לילדות שלנו ההורים, ואכן בעוד שאנחנו במקרה הטוב ראינו שעה של טלוויזיה ביום וטלפון קיבלנו בגיל יחסית מאוחר, הרי שהילדים שלנו חשופים לטכנולוגיה כבר מינקות, וככול שהם גדלים הם רק מבקשים לצרוך ממנה עוד, ופה נסביר שלצד שלל היתרונות ולצד היכולת המדהימה של הילדים ליישר קו עם הקידמה, גם יש להבין שמאחורי השאיבה למסכים צופנות לא מעט בעיות, כאלו שאנו כהורים צרכים לקחת בחשבון.

טוב לצר רע

אז נכון שהמדיה הדיגיטלית מסייעת להתפתחות המוח, מאפשרת לתקשר יותר עם סבא וסבתא ומאפשרת לנו ההורים זמן של שקט, אך מצד שני היא מהווה איום מהותי – חושפת את הילדים בפני בריונות, חרמות, תוכן שאינו הולם את גילם ואף היא עלולה להוות תחליף למפגש חברתי אמתי. מצד שני הורים רבים מתקשים לעמוד מול הרצון של הילדים לשבת עוד שעה מול המסך, או אינם מבינים מדוע פתאום הילד מסתגר, ועל כן כאשר מגיעים למצב קיצון או פשוט למצב שבו מתקשים לשלוט לבד בסיטואציה, מומלץ לקבל עזרה מקצועית, למשל בהרבה מקרים יעיל לקבוע פגישה עם פסיכולוג ילדים.

תקשורת

קשה לחשוב איך פעם ילדים היו מבלים שעות בבית מבלי לבהות בשום מסך, אך העובדה היא שזו הייתה המציאות והילדים לא השתעממו, כאשר יש סבורים שאף פחות מהיום, ולו כי בעידן הנוכחי הילדים רגילים שסובבים אותם אינספור ריגושים ועל כן הם כל הזמן מחפשים את הדבר הבא. מכאן שאם פעם ההורים היו יותר בבית, יום הלימודים היה פחות ארוך והילדים יותר נפגשו עם חברים, הרי שכיום גם ההורים יותר עסוקים בעבודה, גם יום הלימודים יותר ארוך וגם את הזמן המועט שניתן לבלות ביחד כמשפחה ילדים רבים מעדיפים לבלות מול המסך, כך שיש קצר במפגש המשפחתי חברתי – עובדה שמובילה לעידן של ילדים יותר סגורים ושסובלים מחוסר ביטחון עצמי, וזאת עוד מבלי שהזכרנו מגוון מצבי קיצון, כגון שיימינג ופדופילים שיוצאים לדוג ברשת. מה עושים? להלן כמה כיוונים:

העכבר בידיים שלנו

כיצד אם כן מנכסים את יתרונות הטכנולוגיה אך בו זמנית שומרים על הילדים? מגדירים גבולות! שנרחיב? ובכן עלינו כהורים להכתיב לילדים כמה זמן הם יכולים לבלות מול המס

איך הטכנולוגיה המתקדמת- עלולה להשפיע לרעה על ילדים

ך ומתי. עלינו כהורים לבחון היכן הם גולשים ואם איננו מכירים את אותה פלטפורמה רצוי ללמוד עליה. עלינו כהורים להכיר מגוון אפליקציות שמסייעות לסנן תכנים שאינם ראויים ועלינו כהורים להוות דוגמה אישית, משמע אין זה הגיוני שנצפה מהילד שיישב מרוכז בארוחת הערב בעוד שאנחנו בעצמנו שקועים במסך. כמו כן, חשוב ביותר להבהיר לילד שהוא תמיד יכול לדבר אתנו, כך שאם מישהו מטריד אותו ברשת נוכל לתמוך מבלי לשפוט, כי זהו תפקידנו כהורים – להכווין, להגן ולסייע.

סגירת תפריט